VSO 2 2024-2025

Dit schooljaar zitten er 13 leerlingen in VSO 2, 6 jongens en 7 meisjes. De groep heeft 2 vaste leerkrachten en 2 vaste assistenten:

Maandag: Sharon en Klazien

Dinsdag: Sharon en Klazien

Woensdag: Sharon en Klazien

Donderdag: Mariëlle en Regina

Vrijdag: Mariëlle en Regina

De assistenten zijn in ons lokaal bij de inloop, het eten, de pauzes en het naar huis gaan. Verder begeleiden ze de interne en externe stages. De leerkrachten zijn de hele dag in het lokaal en geven daar allerlei vakken. Wij vinden het belangrijk om te werken aan de zelfstandigheid van onze leerlingen om hen zo voor te bereiden op stages en het toekomstige werkveld. De leerlingen gaan gemiddeld 3 keer per week de groep uit om een interne stage te volgen. Enkele voorbeelden van deze stages zijn: dienstengroep, dagbesteding, arbeid, de (weggeef)winkel, houtbewerking, de tuin, fietstechniek en koken. Leerlingen die geen interne stage hebben volgen de lessen in de eigen groep  zoals: rekenen, taal, spelling, lezen, wereldoriëntatie, Engels, Nieuwsbegrip, godsdienst, vreedzame school en verkeer. ’s Middags worden veel creatieve vakken gegeven. Voor gymnastiek gaan de leerlingen op maandag naar sporthal de Spont, daar krijgen zij gym van een vakleerkracht.  Lezen en taal geven we groepsdoorbrekend, zodat de leerlingen op hun eigen niveau les krijgen.  Op maandag hebben wij smoothiedag, bereid door leerlingen tijdens een stage. Op dinsdag hebben wij belegde broodjesdag, bereid door leerlingen tijdens een stage. Op woensdag hebben wij tostidag en waterdag. De leerlingen mogen dan een broodje naar wens meenemen en kunnen deze bereiden in het tosti-ijzer. In het kader van de gezonde school wordt er op deze dag alleen water of melk gedronken. Op donderdag is er altijd soep. Deze catering is ook een interne stage. Iedere vrijdag maakt de cateringgroep een snack. Er wordt voor de schoolmaaltijden rekening gehouden met de gezonde school en ze worden gesubsidieerd vanuit het project schoolmaaltijden. Vrijdagmiddag gaan alle leerlingen naar een leuke activiteit zoals mountainbiken, gymnastiek, knutselen, bakken, gezelschapsspelletjes, tekenen, voetballen en schilderen. Dit is een leuke afsluiting van de schoolweek.