Klaver 4 2023-2024

De klaver staat voor groei en de vier blaadjes voor de samenwerking tussen de vier betrokken partijen; SBO de Baldakijn, COSIS Dol-Fijn, RENN4 en SO/VSO de Meidoornschool.

De groep is bedoeld voor jonge kinderen waarbij het onduidelijk is welke vorm van onderwijs en ondersteuning het beste past. Door onderzoek en observatie vormen wij een zo duidelijk mogelijk beeld van de leerling en zoeken we een passende plaats voor hem of haar.

Iedere dag staat er een pedagogisch medewerker en een leerkracht op de groep. Op dit moment zitten er 5 jongens in deze groep in de leeftijd van 4 tot 6 jaar.

Iedere dag beginnen we met een eigen taak aan tafel (reken- of taalopdracht)
Na de dagopening maken we een wandeling en als we terug komen is het tijd voor fruit en drinken.
Als we hebben gegeten gaan we buiten spelen. Rond 11 uur staat ‘circuit’ op het rooster. We werken dan op eigen niveau met ontwikkelingsmaterialen aan tafel. Dit kan zijn met kralen, klei, een puzzel, lezen of rekenen. De leerkracht gaat op dit moment met 1 of 2 leerlingen naar een andere ruimte, zodat er gericht gewerkt kan worden op het niveau van het kind.
Na het werken is er tijd voor ontspanning en kiezen de leerlingen een hoek om in te spelen.
Tussen de middag eten we gezamenlijk ons brood en daarna spelen we buiten.
Iedere middag doen we een activiteit binnen het thema (bijv. Herfst), een activiteit met de letter of het cijfer van de week. Daarnaast staat er Vreedzaam, spelontwikkeling, muziek, zwemmen en gym op de planning. Dit verschilt per dag.

Maandag: juf Henriëtte en juf Elsina
Dinsdag: juf Henriëtte en juf Elsina – Gymnastiek
Donderdag: juf Henriëtte en juf Hillie – Zwemmen
Vrijdag: juf Henriëtte en juf Hillie

Iedere woensdag is Klaver-4 vrij.

Iedere donderdag en vrijdag is juf Ismay (stagiaire) bij ons.