Oranje 2023-2024

Momenteel zitten in SO Oranje leerlingen tussen de 6 en 9 jaar oud. De dag beginnen we met een strippenkaart, hierop staan verschillende opdrachten die gedurende twee weken volbracht moeten worden. Leerlingen leren hierdoor zelfstandig werken en initiatieven nemen, dit zijn dan ook twee belangrijke leerdoelen in de groep.

Waar we nog steeds leren door te spelen, besteden we in SO Oranje ook veel aandacht aan het ‘schoolse’ leren; dat wil zeggen dat we vaak werken in werkboeken, klassikale (digibord)lessen en verwerkingen in het platte vlak maken.

Onze lessen zijn gebaseerd op een thema waarin we werken. In het begin van het schooljaar werken we vooral in de kennismakings- en groepsvormingsthema. Op dit moment werken we over “wie ben ik en mijn familie”.  Ook komen de seizoenen, Sinterklaas, Kerst en de Kinderboekenweek aan bod.

De lessen die wij onder andere volgen zijn; lezen, rekenen, schrijven, Engels, natuur, verkeer, zwemmen, gymnastiek en Godsdienst. Al deze lessen volgen wij dan ook met veel plezier! Mocht het een keer niet lukken, dan proberen we het volgende dag gewoon weer opnieuw. Zo zorgen wij ervoor dat we de allerleukste SO Oranje zijn van heel het land!