Groen 2023-2024

In SO Groen zitten 10 leerlingen. 7 jongens en 3 meisjes, variërend tussen de 9 en 11 jaar. Hieronder zie je welke meesters en juffen er in SO Groen werken.

DagLeerkrachtAssistent
MaandagSharonEllen
DinsdagSharonEllen
WoensdagSharonBart
DonderdagAnnefleurBart
VrijdagAnnefleurBart

We hebben vakken als muziek, verkeer, wereldoriëntatie, gymnastiek en zwemmen. Voor lezen en rekenen werkt iedereen op zijn of haar eigen niveau. Lezen en rekenen doen we groepsdoorbrekend, waardoor sommige leerlingen in een andere klas en/of bij een andere meester/juf werken. Ook werken we aan hoe we met elkaar omgaan. Dit doen we door middel van de methode Vreedzame School.

In SO groen proberen we de leerlingen zo zelfstandig mogelijk te laten werken. Alle leerlingen hebben een agenda die ze iedere ochtend invullen en waar ze belangrijke of bijzondere dingen in zetten. Daarnaast hebben ze een weektaak voor; schrijven, knutselen en zelfstandige verwerking op de iPad en hierop staan ook keuze-taken. Deze voeren ze bij de inloop uit en na het zelfstandig werken. Ook heeft iedere leerling een taak om de klas netjes te houden en hangen de digitale klok-tijden op het bord, zodat de leerlingen zelf kunnen zien wanneer er gewisseld moet worden van taak of opgeruimd moet worden.

Twee keer in de week hebben we wereldoriëntatie, dit wordt met behulp van de methode ‘De Zaken’ gegeven. Er komen allerlei verschillende onderwerpen aan bod, van seizoenen, tot bruggen bouwen, tot de rommelzolder van opa en oma…

In de klas werken we met het beloningssysteem ClassDojo. De leerlingen kunnen punten verdienen door goed gedrag te laten zien. Bij 10 t/m 60 punten staat hier een beloning tegenover en kunnen de leerlingen iets kopen uit ‘het winkeltje’. Dit kan een geur-gum, gelpen, stift, etc. zijn.